Ты, кажется, читаешь только затем, чтобы находить что-нибудь насчёт тебя и меня. Впрочем, все женщины так читают. © И.А. Бунин
31.03.2017 в 13:56
Пишет радио бахрома:На днях ко мне пришла очередная гениальная идея для фика - мёртвые рок-звёзды! Как Марвел Зомби, только Зомби Рокстарс, но потом мне сказали, что это уже было у Стивена Кинга. Х) Решила прочитать этот рассказ в оригинале, потому что не помню, когда в последний раз читала что-нибудь на инглише, написанное не Кирой, а читать надо (но главное, что хочется, и нет этого блока, как раньше - Бёрджесс, я иду к тебе!). Понравилось. В некоторых местах бегали мурашки, но не от страха (он вообще не страшный), а от своих персональных кинков. Вообще, это рассказ о том, как умная проницательная женщина гибнет, потому что не может противостоять своему упёртому тупоголовому мужу (ну я так это вижу). Но конечно, странно, что они так боятся - если бы я увидела живого Бадди Холли (ну подумаешь, кровь из глаз вытекает), я бы сразу прописалась в этом городе. Х) А ещё мне очень нравится, какую роль играет в нагнетании атмосферы кассета Лу Рида.URL записи
«"That waitress. The redhead. Is she..."
"And stop staring at her!" Mary whispered fiercely. "You look like a kid trying to peek up some girl's skirt in study hall!"
He pulled his eyes away... but with an effort. "Is she the spit-image of Janis Joplin, or am I crazy?"
Startled, Mary cast another glance at the redhead. She had turned away slightly to speak to the short-order cook through the pass-through, but Mary could still see at least two-thirds of her face, and that was enough. She felt an almost audible click in her head as she superimposed the face of the redhead over the face on record albums she still owned - vinyl albums pressed in a year when nobody owned Sony Walkmen and the concept of the compact disc would have seemed like science fiction, record albums now packed away in cardboard boxes from the neighborhood liquor mart and stowed in some dusty attic alcove; record albums with names like Big Brother and the Holding Company, Cheap Thrills, and Pearl. And the face of Janis Joplin - that sweet, homely face, which had grown old and harsh and wounded far too soon. Clark was right; this woman's face was the spitting image of the face on those old albums.
Except it was more than the face, and Mary felt fear swarm into her chest, making her heart feel suddenly light and stuttery and dangerous.
It was the voice.
In the ear of her memory she heard Janis's chilling, spiraling howl at the beginning of "Piece of My Heart." She laid that bluesy, boozy shout over the redhead's Scotch-and-Marlboros voice, just as she had laid one face over the other, and knew that if the waitress began to sing that song, her voice would be identical to the voice of the dead girl from Texas.
Because she is the dead girl from Texas. Congratulations, Mary - you had to wait until you were thirty-two, but you've finally made the grade; you've finally seen your first ghost» (с)